Het imago

Lush ziet haarzelf als een eerlijk, transparant en liefdevol merk. Ze zorgt graag voor haar klanten en houdt daarbij rekening met de natuur, met de medemens en met alle dieren op deze planeet. Lush haar imago is heel sterk. Dit komt vooral door de duidelijke visie en missie van echt bedrijf. Lush is betrokken en respectvol. Dit duidelijke imago zorgt voor een goed reputatie bij consumenten. Een  tijd geleden was er helaas sprake van een korte imagoschade maar hier heeft Lush goed op gereageerd. Het punt bij een kleine groep mensen was dat Lush milieuvriendelijke producten wil maken, maar de glitters in verschillende producten waren van synthetische materialen. In plaats van tegen de kritiek in te gaan, is Lush aan de slag gegaan met een oplossing voor het probleem. Hierdoor worden sinds kort alle producten met natuurlijke glitters geproduceerd. Op deze manier laat Lush zien dat ze het positieve, milieuvriendelijke imago absoluut verdienen.

Missie

De missie van Lush is om alle cosmeticaproducten over de hele wereld dierproefvrij te laten maken. Om hun missie duidelijk te maken bij het publiek hebben ze verschillende acties waaronder 'Fighting Animal Testing'.  Met deze actie komen ze op voor de dieren die gebruikt worden voor het testen van producten die wij gebruiken. Speciaal voor deze acties is er een duurzame, canvas tas te koop. Op deze manier kunnen mensen laten zien dat ze de actie steunen.

Visie

Lush heeft een heldere en duidelijke visie. Ze zijn daar zo trots op dat hun visie op elke Lush-krant staat en op ieder zakje waar een 'naakt' product in wordt meegegeven aan de klant.

Hoe Lush op mij overkomt

Zelf vind ik Lush een hele fijne uitstraling geven. Als je een van de winkels binnenloopt komt er een heerlijke geur over je heen. De medewerkers zijn zeer aardig en staan klaar om je te helpen bij je bezoekje aan de winkel.  Ook vind ik het heel mooi waar ze voor staan. Dat ze alle producten diervriendelijk willen maken, dat het goed voor het milieu is en dat alles hand gemaakt is. De producten zelf zijn heel fijn. Het ruikt altijd lekker en het is zeker goed voor je. Toch denk ik dat ik de gedachte achter de producten het mooiste vind.